fredag 1 november 2019

Recension av The Shadow rising

Författare: Robert Jordan
Antal sidor: 1007
Serie: The Wheel of time, bok 4
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
The seals of Shayol Ghul are weak now, and the Dark One reaches out. The Shadow is rising to cover humankind.

In Tar Valon, Min sees portents of hideous doom. Will the White Tower itself be broken?

In the Two Rivers, the Whitecloaks ride in pursuit of a man with golden eyes, and in pursuit of the Dragon Reborn.

In Cantorin, among the Sea Folk, High Lady Suroth plans the return of the Seanchan armies to the mainland.

In the Stone of Tear, the Lord Dragon considers his next move. It will be something no one expects, not the Black Ajah, not Tairen nobles, not Aes Sedai, not Egwene or Elayne or Nynaeve.

Against the Shadow rising stands the Dragon Reborn.....


Mina åsikter
Precis som de tidigare böckerna i serien så är den väldigt välskriven och har bra person-och miljöbeskrivningar. Jag gillar världen och dess magisystem. Men böckerna är alldeles för långa och för många, vilket gör att jag inte riktigt orkar bry mig längre. Känns som om att det är samma saker som händer hela tiden.

Mitt betyg
Boken får 3 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...