onsdag 10 augusti 2016

Veckans bokbloggsfråga- Vecka 32

Veckans bokbloggsfråga från Barnboksbloggen lyder som följande: Har du någon erfarenhet av att böcker har hjälpt dig må bättre i vissa skeenden i livet? Finns det några speciella böcker, författare eller genrer som du återkommer till när du har drabbats av sorg, känner dig ledsen/arg/glad/förvirrad eller någon annan känsla? Kan du tipsa om några sådana böcker som har betytt extra mycket för dig i olika känslostämningar och situationer i livet? 

När jag har en jobbig tid så brukar jag ofta återgå till det som är bekant, det vill säga de böcker som varit favoriter i många år. Favoriter man hade när livet var lite mindre komplicerat. I många fall råkar det bli just Harry Potter av J.K Rowling de gångerna då det var dem böckerna som faktiskt fick mig att börja läsa på allvar när jag var 9 år gammal. Andra gånger kan det vara systrar i jeans av Ann Brashares som jag läste flertalet gånger när jag var typ 12-13 år gammal. Med andra ord så söker jag tryggheten i mina barndomsböcker när jag har det lite jobbigt.

4 kommentarer:

  1. Man hittar nog en trygghet när det är bekant och känslan av att man får fly verkligheten ett tag.

    SvaraRadera
  2. Det är säkert bra att gå till barndoms- eller annars gamla favoriter.

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...