måndag 15 augusti 2016

Veckans bokbloggsfråga- vecka 33

Barnboksbloggens bokbloggfråga den här veckan lyder som följande: Vad anser du – är bloggen död som fenomen? Har de sociala medierna tagit över eller är det snarare så att de sociala medierna bara är ett komplement till bloggen? Vilka är dina upplevelser och erfarenheter av att vara bokbloggare och att läsa bokbloggar? 
Jag brukar använda mig av Instagram för att hitta nya bokbloggare samt för att "göra reklam" för min egna blogg. Samt att jag tar hjälp av såväl Twitter och Facebook av samma syfte. Då det är lättare att nå ut till folk som har samma intressen. Så jag ser det inte som om att de sociala medierna tar över utan snarare ser jag dem som ett hjälpmedel. Jag tycker att det att det är jättekul att följa folk på Instagram och få idéer och inspiration till såväl böcker och bokhyllor och så vidare. Men jag skulle inte orka gå in och läsa på över 100 bloggar liksom. Jag följer endast ett fåtal bloggar som jag faktiskt går in och läser regelbundet, men det är alltid kul att att titta på bilder som olika bloggare lägger upp, därav mycket kollande på Instragram. 


8 kommentarer:

  1. Precis, det är ett hjälpmedel att göra reklam för sin blogg och upptäcka andra.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är kul att titta på andra bokbloggares instagram, men ingen vet nog att jag gör det för jag har själv ingen ;)

    SvaraRadera
  3. Jag håller med om att sociala medier är ett bra hjälpmedel.

    SvaraRadera
  4. Ja absolut, sociala medier är ett bra sätt att sprida info om sin blogg.

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...