tisdag 7 november 2017

Recension av Hinsides brinner

Författare: Albin och Karin Alvtegen 
Antal sidor: 234   
Serie: Hinsides trilogin, bok 2 av 2 (bok 3 är beräknad till våren 2018) 
Förlag: Brombergs förlag, ett stort tack till dem för detta recensionsexemplar!
 Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Det har gått ett år sedan det första äventyret i Nyckeln till Hinsides och det har blivit sommarlov igen. Linus, hans handikappade syster Linnéa och deras mamma är kvar i lägenheten i Stockholm när Lionora plötsligt skickar ett meddelande från Hinsides: Hinsides brinner! Jag behöver din hjälp.

Tillbaka i Hinsides får Linus reda på att Lionora är på flykt därifrån och ger sig av för att hitta henne. Det blir en lång och farofylld färd med många prövningar. Linus börjar trevande använda sina nyvunna magiska förmågor. För att rädda Lionora måste han riskera allt.  


Mina åsikter
Bok två utspelar sig ett år efter första boken och mycket har nu hänt i Hinsides sedan Linus var där sist. Det jag gillar med den här boken är att, den är minst lika spännande som den första boken var. Miljö-och personbeskrivningarna är riktigt bra, och vi får även tillsammans med Linus och Lionora upptäcka nya platser och nya karaktärer, vilket tillför mycket till handlingen. I denna bok märker man helt klart av att flertalet av karaktärerna har utvecklats en hel del sedan vi såg dem senast. Världens uppbyggnad är dessutom riktigt bra och den magi som finns i världen är lätt att begripa. Det hände en hel del saker i denna bok som jag inte alls hade förutsett och som gjorde att jag bara ville fortsätta läsa. Det faktum att boken dessutom slutade med en cliffhanger, gör att jag knappt kan bärga mig tills dess att bok tre kommer ut.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...