torsdag 2 november 2017

Recension av Little Red Riding Hood: Little Red-Cap

Författare. Bröderna Grimm
Antal sidor: 28
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
När den lilla tjejen i den röda huvan sätter sin korg över armen och ger sig av genom skogen till sin mormors hus, utspelar sig en av de allra bästa och mest älskade sagorna genom tiderna.

Mina åsikter
Den här versionen av boken skiljer sig inte speciellt mycket från de versioner som man fick höra som barn, vilket nästan gjorde mig lite besviken, men det var ändå en riktigt mysig och trevlig läsning. Som därtill gick riktigt snabbt att läsa då den var så kort. Den här boken har en del bra lärdomar, som att man inte skall lita på främlingar, vilket Rödluvan gör då hon berättar för vargen var hennes mormor bor, vilket onekligen inte gick så bra. Jag ser fram emot att läsa fler välkända sagor i de ursprungliga versionerna.

Mitt betyg
Boken får 3 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...