onsdag 25 september 2019

Recension av The BFG

Författare: Roald Dahl
Illustratör: Quentin Blake
Antal sidor: 199
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
On a dark, silvery moonlit night, Sophie is snatched from her bed by a giant.
Luckily it is the Big Friendly Giant, the BFG, who only eats snozzcumbers and glugs frobscottle.
But there are other giants in Giant Country.
Fifty foot brutes who gallop far and wide every night to find human beans to eat.
Can Sophie and her friend the BFG stop them? Let's hope so - otherwise the next child a gruesome giant guzzles could be YOU!


Mina åsikter
Roald Dahl skriver precis som vanligt riktigt bra person-och miljöbeskrivningar. De fina illustrationerna från Quentin Blake tillför väldigt mycket till berättelsen. Den här boken är annorlunda från allting annat jag läst tidigare, vilket gör det hela till en väldigt underhållande läsning. Jag gillar precis som tidigare Dahls skrivsätt då det ger berättelsen ett härligt flyt samtidigt som karaktärerna har roliga kvaliteter. Det här är inte min favorit av hans böcker men boken var riktigt snabbläst och rolig att läsa.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...