torsdag 26 september 2019

Recension av Säg hej till Gruffalon

Författare: Julia Donaldson
Illustratör: Axel Scheffler
Åldersgrupp: 0-3 år
Förlag: Alfabeta, ett stort tack för detta recensionsexemplar!
Finns hos: Bokus Adlibris

Goodreads beskrivning
Följ med den lilla musen på promenad bland djuren i skogen. Där är räven, ugglan, ormen och ja vem då? En enkel pekbok där barnet får kika genom utstansade hål i boksidorna och säga hej till de olika djuren.

Julia Donaldson och Axel Scheffler har samarbetat kring många roliga bilderböcker. Den mest kända är den om Gruffalon.


Mina åsikter
En söt liten bok där man får följa med musen runt om i skogen där den träffar på de olika djuren som finns i skogen. De vill alla bjuda in musen till diverse olika tillställningar men är musen verkligen intresserad av att gå? En rolig bok där man tillsammans med barnen kan diskutera de olika djuren, deras läte, deras färger, matpreferenser osv. En mycket uppskattad bok bland barnen som gärna vill läsa den flera gånger på raken!

Mitt betyg 
Boken får 3,5 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...