onsdag 18 september 2019

Recension av Knacka på!

Författare och illustratör: Anna-Clara Tidholm
Åldersgrupp: 0-3 år
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Anna-Clara Tidholms Knacka på har varit en läsarfavorit sedan den först utkom 1992!
I mer än 20 år har boken varit en storsäljare, den har gjort succé utomlands och ligger ständigt på topplistan över Adlibris bäst säljande barnböcker.

Ett interaktivt läsäventyr för de allra minsta och en briljant barnboksidé i sin enkelhet.


Mina åsikter
En klassiker! Barnen älskar bilderna och dess interaktivitet! De knackar lika entusiastiskt varje gång vi läser boken. De sitter även själva och tittar i boken och knackar varje gång de kommer till en sida med en dörr på. Som vuxen tröttnar jag inte på att läsa den här boken, även om den läses 20 gånger om dagen. Det finns mycket att upptäcka och prata om i den här boken. Varje "rum" i boken belyser vem som bor i byggnaden, vi möter olika djur, händelser, färger osv. Det finns mycket att prata om och barnen älskar den!
 
Mitt betyg
Boken får 5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...