måndag 30 september 2019

Recension av Limpan är sugen

Illustrerad: Eva Lindström
Åldersgrupp: 0-3 år
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Limpan är sugen på korv och sällskap. Tänker den glupska damen dela med sig?

Limpan är sugen är en textlös bok om en hund, en dam, en korv och massa känslor. Bläddra och berätta historien om och om igen med egna ord och nya upptäckter. En perfekt bok för de små barnen eller om man ska läsa böcker tillsammans med barn som talar olika språk.


Mina åsikter
En söt bok om en hund som är sugen på korv och sällskap. Boken har fina och underhållande bilder som berättar handlingen. Det roliga med den här boken är att man kan berätta den precis hur man vill med sina egna ord. Det kan med andra ord låta olika varje gång man läser boken! Det finns mycket att diskutera i boken såväl som färger, hunden och dess läten samt handlingen självt.

Mitt betyg
Boken får 3 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...