måndag 23 september 2019

Veckans läsning - vecka 39

Då var det slutligen dags! Jag jobbar för nuvarande på att läsa klart den absolut sista boken på min september TBR! Jo du läste rätt! Det går riktigt bra den här månaden och jag har alltså läst klart 4 av 5 böcker såhär långt! Just nu läggs all fokus på Slutet av Mats Strandberg, en bok som blivit liggandes i ett år sedan bokmässan. Jag fullständigt flyger igenom den här boken och jag tycker så himla mycket om den! Jag är mer än halvvägs igenom boken nu så jag är helt säker på att jag kommer att hinna läsa ut den innan månaden är över eftersom att det är en hel vecka kvar på månaden! Men vilket avslut på min TBR! Har du inte läst den här boken ännu så borde du definitivt göra det!

Goodreads beskrivning
Du är sjutton år gammal. Det är sommar och världen ser ut precis som vanligt. Men du vet vad som är på väg. Om en månad är vi alla borta.
Vad vill du göra den sista tiden? Vem vill du vara med när allt tar slut? Hur känns det att veta exakt vilket klockslag du ska dö? Och vad spelar ett liv mer eller mindre för roll?

Slutet är en preapokalyptisk berättelse om två ensamma unga människor i en värld som lever på lånad tid. En tragedi binder dem samman och växer till en besatthet, men kommer de att hitta svaren innan himlen blir vit och haven förångas?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...