tisdag 10 september 2019

Recension av The Witches

Författare: Roald Dahl
Illustratör: Quentin Blake
Antal sidor: 224
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
BEWARE.

Real witches dress in ordinary clothes and look like ordinary women. But they are not ordinary. They are always plotting and scheming with murderous, bloodthirsty thoughts - and they hate children.
The Grand High Witch hates children most of all and plans to make every single one of YOU disappear.
Only one boy and his grandmother can stop her, but if their plan fails the Grand High Witch will frizzle them like fritters, and then what . . . ?


Mina åsikter
Boken hade ett riktigt spännande koncept med fina illustrationer som belyser de viktigaste scenerna i boken. Boken har riktigt bra person-och miljöbeskrivningar och pojken i boken är riktigt smart och påhittig vilket gör boken riktigt rolig att läsa. Det här var tyvärr inte en ny favorit av Roald Dahl, men den var fortfarande riktigt underhållande och värt en läsning.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...