tisdag 5 november 2019

Recennsion av The Witch boy

Författare & illustratör: Molly Knox Ostertag
Antal sidor: 219
Serie: The Witch boy, volym 1
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
In thirteen-year-old Aster's family, all the girls are raised to be witches, while boys grow up to be shapeshifters. Anyone who dares cross those lines is exiled. Unfortunately for Aster, he still hasn't shifted . . . and he's still fascinated by witchery, no matter how forbidden it might be.

When a mysterious danger threatens the other boys, Aster knows he can help -- as a witch. It will take the encouragement of a new friend, the non-magical and non-conforming Charlie, to convince Aster to try practicing his skills. And it will require even more courage to save his family . . . and be truly himself.


Mina åsikter
Jag älskar verkligen illustrationerna i den här serien och dess koncept är såväl roligt som spännande. Man kan inte annat än gilla huvudkaraktären Aster och hans kompis Charlie. Den här graphic novel var riktigt svår att förutse och den behandlar könsstereotyper på ett nytt och bra sätt. Världen och magisystemet är därtill riktigt bra gjort och som läsare kan jag inte annat än önska att jag fick vara en del utav den.

Mitt betyg
Denna volym får 4 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...