fredag 22 november 2019

Recension av Beyond the kingdoms

Författare: Chris Colfer
Antal sidor: 448
Serie: The Land of stories, bok 4
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Fairy tales are just the beginning.

The Masked Man is on the loose in the Land of Stories, and it's up to Alex and Conner Bailey to stop him...except Alex has been thrown off the Fairy Council, and no one will believe they're in danger.

With only the help of the ragtag group of Goldilocks, Jack, Red Riding Hood, and Mother Goose and her gander, Lester, the Bailey twins discover the Masked Man's secret scheme: He possesses a powerful magic potion that turns every book it touches into a portal, and he is recruiting an army of literature's greatest villains!

So begins a race through the magical Land of Oz, the fantastical world of Neverland, the madness of Wonderland, and beyond. Can Alex and Conner catch up to the Masked Man, or will they be one step behind until it's too late?

Fairy tales and classic stories collide in the fourth adventure in the bestselling Land of Stories series as the twins travel beyond the kingdoms!


Mina åsikter
Den här boken precis som de tidigare i serien är uppbyggd utav riktigt bra och utförliga person-och miljöbeskrivningar. Den här gången färdas Alex och Conner in i olika böcker, klassiker som Peter Pan och Alice i Underlandet, bara för att nämna några. Eftersom att Alice är en av mina absoluta favoritklassiker, så var det jätteroligt att få färdas in i den världen, även om jag önskat att vi fått mer tid där. Colfers tolkningar av olika redan existerande karaktärer var riktigt roliga och underhållande. Jag älskar verkligen den här världen och dess magisystem och man vet verkligen aldrig vad som komma skall. I den här boken fick vi svar på en del frågor samtidigt som man lämnades kvar med en del nya. Jag ser verkligen fram emot att kasta mig in i bok fem!

Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...