torsdag 21 november 2019

Recension av The Hidden witch

Författare & illustratör: Molly Knox Ostertag
Antal sidor: 208
Serie: The Witch boy, volym 2
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Aster and his family are adjusting to his unconventional talent for witchery; unlike the other boys in his family, he isn't a shapeshifter. He's taking classes with his grandmother and helping to keep an eye on his great-uncle whose corrupted magic wreaked havoc on the family.

Meanwhile, Aster's friend from the non-magical part of town, Charlie, is having problems of her own -- a curse has tried to attach itself to her. She runs to Aster and escapes it, but now the friends must find the source of the curse before more people -- normal and magical alike -- get hurt.


Mina åsikter
 Denna volym är precis som sin föregångare uppbyggd utav riktigt bra person-och miljöbeskrivningar, som är förstärkta med de superfina illustrationerna. Vi får se mycket karaktärsutveckling under den här volymens gång. Man får också lära känna en ny karaktär som minst sagt rör runt i grytan. Det var dock en händelse som jag inte alls tycker att karaktärerna reagerade tillräckligt mycket på, i vissa fall verkade de inte alls bry sig. Något som jag verkligen störde mig på, det drar helt klart ned på betyget.

Mitt betyg
Den här volymen får 4,5 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...