måndag 4 november 2019

Recension av The Promised neverland vol 2

Författare: Kaiu Shirau
Illustratör: Posuka Demizu
Antal sidor: 192
Serie: The Promised neverland, volume 2
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
The children of the Grace Field House orphanage have their happy lives upended when they find out they’re being raised to be fed to demons. Can they escape their fate before it’s too late?

Life at Grace Field House has been good for Emma and her fellow orphans. While the daily studying and exams they have to take are tough, their loving caretaker provides them with delicious foods and plenty of playtime. But perhaps not everything is as it seems…

The children of Grace Field House find themselves in even more trouble as Sister Krone continues to snoop around. Can they keep their escape plans from being uncovered? And which child is the traitor working for Mom?


Mina åsikter
Precis som med den första volymen så gillar jag verkligen världen och karaktärerna. Det känns som att serien blir mörkare och mörkare för varje volym. Jag gillar fortsatt illustrationerna och det tillkommer fler karaktärer vars sanna jag man får veta hyfsat snabbt. Man får reda på svaren på några av ens frågor samtidigt som det tillkommer flera nya. En riktigt spännande och snabbläst serie! Jag ser helt klart fram emot att fortsätta läsa den!

Mitt betyg
Denna volym får 4,5 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...