fredag 1 november 2019

Recension av The Kiss of deception

Författare: Mary E. Pearson
Antal sidor: 486
Serie: The Remnant Chronicles, bok 1
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
she flees on her wedding day.

She steals ancient documents from the Chancellor’s secret collection.

She is pursued by bounty hunters sent by her own father.

She is Princess Lia, seventeen, First Daughter of the House of Morrighan.

The Kingdom of Morrighan is steeped in tradition and the stories of a bygone world, but some traditions Lia can’t abide. Like having to marry someone she’s never met to secure a political alliance.

Fed up and ready for a new life, Lia escapes to a distant village on the morning of her wedding. She settles in among the common folk, intrigued when two mysterious and handsome strangers arrive—and unaware that one is the jilted prince and the other an assassin sent to kill her. Deceptions swirl and Lia finds herself on the brink of unlocking perilous secrets—secrets that may unravel her world—even as she feels herself falling in love.


Mina åsikter
Boken hade ett riktigt spännande koncept där man som läsare inte vet vem som är prinsen och vem som är lönnmördaren. Det jag inte hade förväntat mig dock var det faktum att jag blev så frustrerad över att inte veta vem som blev vem och att det nästan stressade mig att inte veta. Jag gillade Lia och hennes väninna väldigt mycket och så gillade jag såklart deras vänskap. Det jag inte riktigt föll för var det faktum att boken är väldigt karaktärsdriven, det tar väldigt lång tid innan det känns som att själva handlingen tar vid. Det är inte förrän på slutet som det känns som att det faktiskt börjar hända saker. Jag hoppas att bok två i serien skall vara mer fokuserad på händelser snarare än karaktärer.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...