lördag 9 november 2019

Recension av Vita Löparen

Författare: Hanna Blixt
Antal sidor: 114
Serie: Äventyren i Sagofallen, bok 3
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Sofia och Leo kommer tillbaka till Sagofallen, där Svarta löparen precis har släppt lös mörkrets krafter. Det mystiska är att ingen riktigt vet vem Svarta löparen är. Samtidigt hotar Havsfolket att invadera landet och Sofia och Leo får i uppdrag att leta efter Sagofallens försvunna prinsessa, vars försvinnande även har en koppling till deras egen värld. I sitt sökande måste Sofia och Leo ta sig till Konungastaden, Dimslöjornas vidder och Riddarnas hed, men vägen dit är fylld av faror. På vandringen får de hjälp av några följeslagare. Men ska de lyckas stoppa Svarta löparen i tid?

Mina åsikter 
Boken är uppbyggd utav riktigt bra person-och miljöbeskrivningar. Man kan inte annat än gilla huvudkaraktärerna Sofia och Leo och den fina syskonrelation som de har till varandra. Sen kan man naturligtvis inte heller låta bli att gilla alla de karaktärer som man får återse i Sagofallen. Handlingen är riktigt spännande och svår att förutse. Det var riktigt svårt att lägga ifrån sig boken när man väl börjat läsa den. Och sist men inte minst så är illustrationerna som återfinns igenom hela boken riktigt fina!

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...