söndag 15 april 2018

Recension av This Adventure ends

Författare: Emma Mills
Antal sidor: 320
Finns hos: Bokus  / Adlibris

Sloane förväntar sig inte att komma in i en grupp vänner när hon flyttar från New York till Florida - särskilt inte en grupp vars vänner är så intensiv, så kär, så allvarlig. Men det är precis vad som händer. Sloane kommer närmast Vera, en socialmediestjärna som lyser upp vilket rum som helst och Gabe, Veras tvillingbror och den mest seriösa personen Sloane någonsin träffats. När en älskad målning av tvillingarnas bortgångna mor försvinner, tar Sloane på sig ansvaret för att spåra upp den, en resa som tar henne över statliga linjer - och djupare in i tvillingarnas liv.

Jag hade riktigt höga förväntningar på den här boken då den är skriven av Emma Mills, en författare vars andra böcker jag verkligen, verkligen har gillat. Och nog levde den upp till mina förväntningar! Denna bok är lika vacker på insidan som den är på utsidan! Boken var givetvis, som Mills tidigare böcker uppbyggda av utomordentliga karaktär-och miljöbeskrivningar. Karaktärerna var allihop väldigt olika varandra, men de var helt underbara och hjälpte till att föra handlingen framåt. Vi får även ta del utav flertalet välutvecklade karaktärsutvecklingar som gör att jag bara vill fortsätta läsa. Jag gillar det faktum att karaktären Sloane är långt ifrån perfekt och att hon liksom Mills andra huvudkaraktärer är lite awkward i sociala sammanhang och att hon inte riktigt vet hur hon skall bete sig eller hur hon ska agera. Vilket gör att Sloane känns väldigt verklig och därtill extremt mänsklig. Jag önskar att det fanns fler böcker som följer dessa karaktärer då de var helt underbara och roliga.