söndag 29 april 2018

Recension av The Trials of Morrigan Crow

Författare: Jessica Townsend
Antal sidor: 480
Serie: Nevermoor bok 1 av 2 (bok 2 kommer i oktober 2018)
Finns hos: Bokus / Adlibris

Adlibris beskrivning
Morrigan Crow är född med en förbannelse. Alla vet att hon för otur med sig. Hon får skulden för allt dåligt som händer: från hagelstormar till hjärtattacker och misslyckad sylt. Men det värsta med förbannelsen är att hon kommer att dö på sin elfte födelsedag. När Morrigan väntar på sitt dystra öde blir hon räddad i sista stund av den fantastiske Jupiter North. Han för henne till den mystiska staden Nevermoor. Hon tror att allt har löst sig, men det är bara början. Jupiter har valt ut Morrigan som kandidat till Wundersamfundet, Nevermoors mest svåråtkomliga skola. Hon ska tävla mot hundratals andra barn i svåra, farliga prövningar. Alla har en extraordinär talang av något slag. Men Morrigan? Vad är hennes talang? Har hon ens någon? Om hon inte klarar prövningarna blir hon utkastad ur Nevermoor – och då kan hon inte undkomma sitt dödliga öde ...

Mina åsikter
Det här en mycket magisk berättelse som omedelbart griper tag i läsaren! Boken är uppbyggd av välutförda person-och miljöbeskrivningar. Vi har magiska platser vars utseende förändras av sig självt, talande katter som är allmänt badass och därtill naturligtvis en massa häftiga mänskliga karaktärer. Den här boken är uppbyggd av diverse oväntade vändningar som man inte kan annat än älska! Vi får  ta del utav de olika utmaningarna som krävs för att Morrigan skall få gå med i Wundersamfundet. Dessa utmaningar var de jag såg som mest fram emot i boken och det var även de delarna som jag tyckte bäst om. I slutändan kände jag inte riktigt att jag hade fastnat för karaktärerna lika mycket som jag hade velat, även om jag fortfarande gillade dem, vilket alltså är det som drar ner betyget något. Men i det stora hela var det här en mycket spännande berättelse som var riktigt magisk och gripande! Jag ser fram emot att läsa bok två i serien!

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...