tisdag 9 oktober 2018

Filmrecension: Wonder

Regissör: Stephen Chbosky
Baserad på: R.J Palacios bok Wonder
Inspelningsår: 2016
Release datum: 2017 
Speltid: 1 timme och 53 minuter
Genre: drama, familj
Skådespelare: Julia Roberts, Owen Wilson, Jacob Tremblay
IMDB betyg: 8,0/10 stjärnor

IMDB:s beskrivning
Based on the New York Times bestseller, this movie tells the incredibly inspiring and heartwarming story of August Pullman, a boy with facial differences who enters the fifth grade, attending a mainstream elementary school for the first time. 

Mina åsikter
Eftersom att jag älskade boken Wonder så var jag naturligtvis tvungen att se film adaptionen också! Till att börja med så är det en väldans massa duktiga skådespelare med i filmen som definitivt gör karaktärerna rättvisa. Jacob Tremblay, pojken som spelar August gör ett riktigt bra jobb och man kan inte förstå att han endast var 10 år när han spelade in den under 2016. Filmen följer boken på ett riktigt bra sätt, naturligtvis är det lite småsaker som är förändrade men det hade jag inget emot. Jag gillar det faktum att de har tagit med det faktum att man får följa berättelsen ur de olika karaktärernas synvinklar, d man får lära känna karaktärerna och deras inre tankar bättre då. Filmen fick mig att gråta precis lika mycket som boken gjorde och jag började ärligt talat gråta på samma ställe, det tyder på riktigt bra skådespel! Det här är med andra ord en film som följer boken bra, med bra skådespelare, bra flyt och uppbyggnad som kommer att beröra det mest stenartade hjärta! En riktigt bra film med ett viktigt budskap som alla barn och vuxna bör se!  Men jag föreslår som vanligt att man läser boken innan man ser filmen!

Mitt betyg 
Filmen får 5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...