söndag 28 oktober 2018

Recension av Mitosis

Författare: Brandon Sanderson
Antal sidor: 96
Serie: The Reckoners, bok 1,5 av 3
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
Brandon Sanderson, comes Mitosis, a short story set in the action-packed world of Steelheart: the Reckoners series, exclusively available in a HB collector's edition. Epics still plague Newcago, but David and the Reckoners have vowed to fight back.

Mina åsikter
Jag har verkligen saknat de här karaktärerna så det var väldigt roligt att få återse dem om än i denna novell som jag hade önskat var ännu längre. Även om novellen är så kort så kommer man snabbt in i berättelsen och man minns alla karaktärerna väldigt bra. Boken är därtill uppbyggd av samma högkvalitativa miljö-och personbeskrivningar som jag numera förknippar Sanderson med. I vanliga fall är jag inte så mycket för noveller, men Sanderson vet precis som vanligt hur det skall göras! Det hann hända en väldans massa saker i den här korta novellen och jag var fast från första sidan! Jag önskar att han kunde skriva fler noveller om dessa karaktärer för jag saknar dem och vill ha mer utöver trilogin!

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...