måndag 29 oktober 2018

Recension av Legion

Författare: Brandon Sanderson
Antal sidor: 88
Serie: Legion, bok 1 av 3
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
"Stephen Leeds, AKA 'Legion,' is a man whose unique mental condition allows him to generate a multitude of personae: hallucinatory entities with a wide variety of personal characteristics and a vast array of highly specialized skills. As the story begins, Leeds and his 'aspects' are drawn into the search for the missing Balubal Razon, inventor of a camera whose astonishing properties could alter our understanding of human history and change the very structure of society"--From publisher's description.

Mina åsikter
Den här novellen är olik allt annat jag någonsin läst. Eftersom att det är Sanderson som står bakom verket så kan man lita på att miljö-och personbeskrivningarna är lika utomordentliga som vanligt. Bokens koncept var riktigt intressant, samtidigt som det var lite svårt att hålla isär alla de olika hallucinationerna. De var allihop väldigt intressanta och förde helt klart handlingen framåt. Det var väldigt intressant att läsa en i princip ny tappning av en kriminalnovell, med fantasy element.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...