söndag 7 oktober 2018

Recension av Ten thousand skies above you

Författare: Claudia Gray
Antal sidor: 448
Serie: Firebird trilogy, bok 2 av 3
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
Ever since she used the Firebird, her parents' invention, to cross through to alternate dimensions, Marguerite has caught the attention of enemies who will do anything to force her into helping them dominate the multiverse—even hurt the people she loves. She resists until her boyfriend, Paul, is attacked, and his consciousness is scattered across multiple dimensions.

The hunt for each splinter of Paul's soul sends Marguerite racing through a war-torn San Francisco, the criminal underworld of New York City, and a glittering Paris, where another Marguerite hides a shocking secret. Each dimension brings Marguerite one step closer to rescuing Paul. But with every trial she faces, she begins to question the one constant she's found between the worlds: their love for each other
.


Mina åsikter
Jag gillar verkligen den här seriens koncept och dess genomförande. Det här var en alldeles utmärkt uppföljare som var minst lika spännande som den första boken var. Den här boken är uppbyggd utav riktigt bra och utförliga person-och miljöbeskrivningar. Jag gillade även det faktum att den första boken flytande sammanfattades i den här bokens handling, vilket gjorde att jag kom ihåg vad som hänt i den första boken även om det var länge sedan jag läste den. De dimensioner som vi får ta del utav i den här boken är alla väldigt olika varandra och det imponerande är att de även är väldigt annorlunda jämfört med de dimensioner vi fick ta del utav i bok ett. Boken är spännande rätt igenom och den fick mig att vilja fortsätta läsa då man hela tiden fick svar på sina frågor samtidigt som man hela tiden fick nya frågor. Boken avslutades även med en oförutsägbar cliffhanger, vilket gör att jag verkligen ser fram emot att läsa den tredje och avslutande boken i trilogin.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...