fredag 19 oktober 2018

Recension av David drömmer om Dracula

Författare: Johanna Glembo
Illustratör: Åse Bergström
Antal sidor: 32
Åldersgrupp: 3-6 år
Förlag: Wistories publishing house
Ett stort tack till Johanna Glembo för detta recensionsexemplar!
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
När de stora frågorna dyker upp hos barn kommer ofta en period med intensiva mardrömmar på nätterna. Då är den här boken familjens bästa vän! Tillsammans kan föräldrar och läsa om hur David övervinner sina mardrömmar och börjar sova gott om nätterna. Boken öppnar upp för samtal och gör det lätt för barnen att använda samma metod för att besegra sina egna monster. David drömmer att Dracula är i hans rum. De vuxna varken ser eller förstår hur otäckt det är. Till slut börjar David och hans mamma skriva sagor om Dracula där han har löständer istället för huggtänder och är en liten plutt. David skrattar och Dracula känns inte så farlig längre.

Mina åsikter 
Det här är en väldigt mysig och välskriven barnbok, som därtill har flertalet mycket fina illustrationer som helt klart förstärker såväl bokens handling som dess budskap. Jag gillade det faktum att Davids mamma försökte hjälpa David att komma över sin rädsla och att de sedan tillsammans kommer på en massa roliga saker om Dracula som gör att han inte är så läskig längre. En mycket underhållande och fin berättelse som är väl värd att läsa. 

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor  i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...