söndag 14 oktober 2018

Recension av Legend

Författare: Marie Lu
Antal sidor: 305
Serie: Legend, bok 1 av 3
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
From different worlds, June and Day have no reason to cross paths...

Until June's brother is murdered, and Day becomes the prime suspect.

In a shocking turn of events, the two uncover what has really brought them together, and the sinister lengths to which their country will go to keep its secrets.


Mina åsikter
Efter att ha läst Warcross som jag verkligen gillade så var jag naturligtvis tvungen att hitta en till Marie Lu bok som jag förhoppningsvis skulle gilla. Då Batman nightwalker inte alls levererade föll valet slutligen på Legend, vilket är en spännande och välskriven dystopi uppbyggd utav välskrivna person-och miljöbeskrivningar. Det kändes som att hela bokens handling byggde upp inför något större, något som jag som läsare förväntar mig kommer att komma i bok två. Det hände en del stora och avgörande i den här boken också, samtidigt som jag inte kände att man fick jättemycket svar. Men jag gillade bokens handling och jag gillade även karaktärerna som man inte kunde låta bli att tycka om. De var båda två riktigt coola och kickass, samt väldigt självständiga vilket definitivt är något jag eftersöker i en bok. Förhoppningsvis har jag inte byggt upp mina förväntningar för mycket inför bok två.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...