torsdag 18 oktober 2018

Reccension av Hero of ages

Författare: Brandon Sanderson
Antal sidor: 748
Serie: Mistborn, bok 3 av 3
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
Tricked into releasing the evil spirit Ruin while attempting to close the Well of Ascension, new emperor Elend Venture and his wife, the assassin Vin, are now hard-pressed to save the world.

Mina åsikter
Jag kan inte försona mig med tanken på att det här är den sista boken med de här karaktärerna! Miljö-och personbeskrivningarna är fortsatt utomordentliga. Och jag har verkligen fallit pladask för såväl karaktärer, världsuppbyggnaden och magisystemet som hela tiden fortsätter att utvecklas. Allt blir mer och mer utvecklat och fascinerande och framför allt karaktärerna har så många olika nivåer och lager som hela tiden utvecklas, hela serien igenom. Den här boken liksom de föregående är minst sagt känslosamma då det är så mycket ond bråd död hela tiden som man inte kan låta bli att bli påverkad utav. Jag kan fortfarande inte förstå hur en enda man kan utveckla en sån här avancerad och fascinerad värld samt magisystem, ett magisystem som även den hela tiden blir mer och mer avancerad, men som man som läsare ändå klarar av att hänga med i då Sanderson förklarar allting så utförligt hela tiden. Jag gillade även det faktum att han på ett flytande sätt i texten sammanfattar det som har hänt i de tidigare böckerna, samtidigt som han kortfattad förklarar de olika metallerna, något som han sedan tidigare gått igenom ganska ingående i de tidigare böckerna, men en påminnelse är alltid bra. Nu fortsätter jag med mitt mål att läsa allting som Sanderson någonsin har skrivit.

Mitt betyg
Boken får 5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...