torsdag 7 april 2016

Bokälskare

Oavsett vilken nivå av boknörd man är så tror jag nog att vi alla någon gång har läst om en bok eller kanske en hel bokserie flera gånger bara för att de är så himla bra. Det har i alla fall jag gjort. Dock så är det inte så många böcker som jag faktiskt fastnat för så himla mycket att jag tyckt att de behövt läsas om.

1. Den serie som jag helt klart har läst flest gånger är ju utan tvivel Harry Potter, föga förvånande. Jag slutade räkna antalet gånger jag läst serien när jag kommit upp till 15, men jag vet att jag läste dem flera gånger därefter (och planerar att läsa igen) så skulle gissa på att jag läst dem ca 20 gånger eller nåt sånt. Har läst dessa böcker på både svenska och engelska, vet ej hur många per språk men ca 20 gånger totalt i alla fall.

2. Serien om Sookie Stackhouse (mer känt som true blood) har jag läst om några gånger. Har läst alla böckerna 3 gånger och sedan har jag läst om 3-4 av dem första böckerna ytterligare en gång då jag tyckte att dem var bäst. Haha lite konstigt att sluta mitt i men ah får väl slutföra den läsomgången någon gång.

3. Hungerspelen- Har läst dessa böcker ca 3 gånger tro jag. Gillade dem jättemycket för några år sedan.

4. Måste ju tyvärr erkänna att jag var en rätt så stor Twilight-nörd när jag var typ 12 år och det hela var helt nytt (fattar ej varför) men i alla fall så hade jag dessa böcker på både engelska och svenska och har väl läst dem 5 gånger totalt tror jag.

5. Systrar i jeans, en av mina favoritserier i början av tonåren. Har läst dem 4 gånger, dock ej den femte och sista som jag endast läst 1 gång. Visste inte ens att det kommit en femte bok förrän 2013, vilket även var det året jag läste den. Den gavs ut 2011.

Dela gärna med er om de böcker ni läst flera gånger och gärna hur många gånger ni läst dem! Skulle vara kul att veta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...