tisdag 1 oktober 2019

Recension av Var är Sammeli?

Författare. Ilon Wiklund
Åldersgrupp: 3-6 år
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Olle och Sammeli leker med varandra varje dag. Men ibland springer Sammeli och gömmer sig. Då måste Olle springa efter och leta ändå tills han hittar henne!

Mina åsikter
En fint illustrerad bok om en pojke som letar efter sin hund som gömt sig. Barnen gillar verkligen att läsa den här boken även om de bara är 2 år gamla. De tycker att det är spännande att försöka lista ut vart Sammeli gömt sig. Lite klurigt är det minsann att komma på ibland, men för det mesta lyckas de hitta hunden. Ett mycket roligt och underhållande mysterium. Det finns dessutom väldigt mycket att diskutera utöver vart hunden befinner sig, vilket alltid är bra och uppskattas av oss vuxna!

Mitt betyg 
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...