söndag 14 januari 2018

Recension av Always and forever Lara Jean

Författare: Jenny Han
Antal sidor: 336
Serie: To all the boys I've loved before, bok 3 av 3
Finns hos: BokusAdlibris

 
En översättning av goodreads beskrivning 
Lara Jean har det bästa senioråret. Och det finns fortfarande så mycket att se fram emot: en klassresa till New York City, prata med sin pojkvän Peter, Beach Week efter examen och hennes pappas bröllop med Ms. Rothschild. Sedan ska hon gå på college med Peter, på en skola som är tillräckligt nära henne för att komma hem och baka chocholate chip kakor på helgerna. Livet kunde inte vara mer perfekt! Det är åtminstone det som Lara Jean tänker ... tills hon får några oväntade nyheter. Nu måste flickan som fruktar förändringar tänka om alla sina planer - men när ditt hjärta och ditt huvud säger två olika saker, vilken ska du lyssna på? 

Mina åsikter
Jag gillade helt klart den här boken mer än bok två i serien, men jag kände samtidigt att den här boken kändes ganska överflödig och lite onödig. Det hade räckt att det var en duologi. Person-och miljöbeskrivningarna är riktigt bra, men samtidigt så gillar jag inte karaktärerna speciellt mycket, Lara Jean har förvisso vuxit upp och utvecklats mycket sedan bok två då hon var extremt omogen och barnslig för sin ålder, men samtidigt så känner jag att jag inte riktigt bryr mig så mycket om karaktärerna längre. Det fanns några scener i den här boken som var intressanta och mysiga, men det var också allt, det hände i allmänhet inte sådär supermycket.

Mitt betyg
Boken får 3 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...