torsdag 4 januari 2018

Recension av Ruin and rising

Författare: Leigh Bardugo
Antal sidor: 480
Serie: Grishaverse, bok 3 av 3
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Skuggmästaren har intagit huvudstaden och styr Racka från en tron av mörker. Alina och Mal gömmer sig i underjorden. Snart börjar jakten på Morozovas tredje främjare, eldfågeln. Den är Rackas enda hopp om räddning, men att använda den skulle kunna kosta Alina allt. Men har hon något val?

Mina åsikter
Jag tycker att den här serien överlag har hållit en väldigt hög kvalitet, vilket gör mig glad då det är många serier som inte riktigt håller samma mått hela vägen igenom. Jag gillar fortsatt karaktärerna i boken då de har fått utrymme att utvecklas genom hela serien och därtill även i just denna bok. Bardugos sätt att skriva är lika vackert som tidigare vilket ger ett härligt flyt genom boken. Boken är dessutom uppbyggd av mycket välutförda miljö-och personbeskrivningar, som gör det lätt för läsaren att komma ihåg hur allting såg ut även vid ett längre uppehåll mellan bok två och tre. Det var några enstaka händelser i den här boken (vill inte spoila vad det var) som jag inte riktigt gillade och jag kände att skall dessa händelser skrivas in i en bok så måste författaren fullfölja det på riktigt, hela vägen igenom. Men i det stora hela så tyckte jag att det här var en riktigt bra avslutning av serien och Bardugo har definitivt blivit en av mina favoritförfattare under året 2017.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...