måndag 29 januari 2018

Recension av Purebred- flykten från Olympo

Författare: Lisa Hågensen
Antal sidor: 294
Recensionsexemplar från Lisa Hågensen, Tack så mycket!
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
De trodde att en värld utan raser och religion skulle bli en värld i fred. De trodde fel.

I den glömda staden Olympo ruvar farliga drömmar om flykt, hämnd och förbjuden kärlek. Femtonåriga Thorbi drömmer om att döda freaket Dora, hans systers mördare. När Dora blir tagen av mystiska män iscensätter hennes vän Laban flykten från Olympo för att rädda henne. Thorbi följer med på den farliga resan. Får han bara chansen tänker han hämnas sin syster.

Långt därifrån har en gammal rörelse krälat upp till ytan och gör sig redo för krig. Thorbi och hans vänner hamnar mitt i en fasansfull plan att erövra Europa. Armén de möter har två mål. Slaveri och förintelse.
  


Mina åsikter
Det här en bok med ett riktigt spännande koncept som lyckas hålla läsaren intresserad hela läsningen igenom. Miljöbeskrivningarna var riktigt bra och gjorde det lätt att se allting framför sig. Det jag inte riktigt gillade speciellt mycket var överanvändandet av ordet "freak" som användes i var och varannan mening, vilket var något som höll på att driva mig lite smått till vansinne. Men det som framför allt drog upp bokens betyg var dess intressanta koncept, karaktärerna som var riktigt spännande, samt att det hela tiden hände saker i boken, vilket gjorde att man ville fortsätta läsa. Sen så slutade boken även med en cliffhanger, som gör att man blir intresserad av att få reda på vad som komma skall.

Mitt betyg
Boken får 3 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...