söndag 26 augusti 2018

Recension av The Archived

Författare: Victoria Schwab
Antal sidor: 352
Serie: The Archived, bok 1 av 3 (finns ej något utgivningsdatum för bok 3 ännu)
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Imagine a place where the dead rest on shelves like books.

Each body has a story to tell, a life seen in pictures that only Librarians can read. The dead are called Histories, and the vast realm in which they rest is the Archive. Da first brought Mackenzie Bishop here four years ago, when she was twelve years old, frightened but determined to prove herself. Now Da is dead, and Mac has grown into what he once was: a ruthless Keeper, tasked with stopping often-violent Histories from waking up and getting out. Because of her job, she lies to the people she loves, and she knows fear for what it is: a useful tool for staying alive.

Being a Keeper isn't just dangerous-it's a constant reminder of those Mac has lost. Da's death was hard enough, but now that her little brother is gone too, Mac starts to wonder about the boundary between living and dying, sleeping and waking. In the Archive, the dead must never be disturbed. And yet, someone is deliberately altering Histories, erasing essential chapters. Unless Mac can piece together what remains, the Archive itself might crumble and fall.


Mina åsikter
Jag har länge planerat att läsa denna bok och äntligen blev det alltså av! Boken är uppbyggd av riktigt bra och utförliga person-och miljöbeskrivningar. Boken har en mycket originell handling. Till min stora förvåning så tog det mig ett tag att komma in i boken och inte nog med det... det dröjde nästan tills dess att jag kommit halvvägs igenom boken innan jag började känna att det faktiskt hände saker. Men väl halvvägs började jag fästa mig vid karaktärerna och jag började även dras in allt mer i berättelsen. Det var riktigt svårt att förutse vad det var som skulle hända, vilket gjorde läsningen mycket spännande. Jag ser fram emot att läsa bok två i serien.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...