måndag 20 augusti 2018

Recension av The Final empire

Författare: Brandon Sanderson
Antal sidor: 647
Serie: Mistborn, bok 1 av 3
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
In a world where ash falls from the sky, and mist dominates the night, an evil cloaks the land and stifles all life. The future of the empire rests on the shoulders of a troublemaker and his young apprentice. Together, can they fill the world with colour once more? In Brandon Sanderson's intriguing tale of love, loss, despair and hope, a new kind of magic enters the stage— Allomancy, a magic of the metals.

Mina åsikter
Innan jag började läsa den här boken så hade jag hört så himla många människor höja den här boken och serien till skyarna. Det gjorde att jag kände mig lite skeptiskt och även lite rädd för att läsa den här boken då jag var rädd för att jag inte alls skulle fastna för den. Vilket syntes då jag tillfälligt lade ifrån mig boken när jag läst 140 sidor i den. Men nog oroade jag mig helt i onödan! Jag fastnade totalt för den här boken och jag kunde inte låta bli att fascineras av såväl karaktärer, världsbeskrivningarna, men inte minst av magisystemet. Jag har aldrig läst något liknande innan och jag ville bara fortsätta läsa boken och få reda på vad som komma skulle. Karaktärerna var därtill väldigt olika varandra, då de hade olika typer av uppväxter, olika kunskaper och framför allt olika typer av magiska förmågor. Det är helt otroligt att en människa kan komma på allt det här själv och få det att fungera så himla bra, speciellt eftersom att alla tre böckerna i den här serien är så tjocka! Det här var verkligen beroendeframkallande läsning och fick mig att inse att jag vill läsa allt som Brandon Sanderson någonsin har skrivit.

Mitt betyg
Boken får 5 av 5 stjärnor i betyg.  

2 kommentarer:

  1. Jag är såå glad att du gillade den så mycket! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart du är ;) Jag är helt obsessed med Brandon Sanderson nu och det är BARA ditt fel :o

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...