tisdag 28 augusti 2018

Recension av Sleeping giants

Författare: Sylvain Neuvel
Antal sidor: 320
Serie: Themis files, bok 1 av 3
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
A girl named Rose is riding her new bike near home in Deadwood, South Dakota, when she falls through the earth. She wakes up at the bottom of a square-shaped hole, its walls glowing with intricate carvings. But the firemen who come to save her peer down upon something even stranger: a little girl in the palm of a giant metal hand.

Seventeen years later, the mystery of the bizarre artifact remains unsolved - the object's origins, architects, and purpose unknown.

But some can never stop searching for answers.

Rose Franklin is now a highly trained physicist leading a top-secret team to crack the hand's code. And along with her colleagues, she is being interviewed by a nameless interrogator whose power and purview are as enigmatic as the relic they seek. What's clear is that Rose and her compatriots are on the edge of unravelling history's most perplexing discovery-and finally figuring out what it portends for humanity. But once the pieces of the puzzle are in place, will the result be an instrument of lasting peace or a weapon of mass destruction?


Mina åsikter
Jag gillade den här bokens koncept då det kändes väldigt unikt jämfört med allt annat jag har läst. Och jag gillade även idén att boken framställdes i och med diverse intervjuer. Dock så föll jag aldrig riktigt för genomförandet av det hela. Jag fastnade aldrig för karaktärerna och brydde mig därför inte heller speciellt mycket om vad som hände med dem. Det var dock intressant att läsa om hur och var de hittade de olika robotdelarna. Jag tror att berättelsen hade blivit bättre om det varit mer konversationer och inte bara inspelat intervjumaterial som man fick ta del utav, då det förmodligen hade hjälpt mig att lära känna och därmed tycka bättre om karaktärerna.


Mitt betyg
Boken får 2 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...