tisdag 21 augusti 2018

Recension av Ashes to ashes

Författare: Jenny Han & Siobhan Vivian
Antal sidor: 368
Serie: Burn for burn, bok 3 av 3
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
New Year's Eve ended with a bang and Mary, Kat and Lillia may not be prepared for what is to come. After Rennie's death, Kat and Lillia try to put the pieces together of what happened to her. They both blame themselves. If Lillia hadn't left with Reeve... If Kat had only stayed with Rennie... Things could have been different. Now they will never be the same. Only Mary knows the truth about that night. About what she is. She also knows the truth about Lillia and Reeve falling in love, about Reeve being happy when all he deserves is misery, just like the misery he caused her. Now their childish attempts at revenge are a thing of the past and Mary is out for blood. Will she leave anything in her wake or will all that remain be ashes?

Mina åsikter
Även den här boken i serien är uppbyggd utav utförliga person-och miljöbeskrivningar. Boken fortsätter där bok två slutar och man kastas därför rätt in i handlingens centrum. Jag försökte hela tiden försöka lista ut vart handlingen var påväg, men det var oerhört svårt då det hela tiden lades till fler och fler element som jag inte såg komma. Vid det här laget hade jag fäst mig vid alla karaktärerna och jag ville dem bara väl. Samtidigt som allting går åt helvete för dem. Man får därtill reda på mer detaljer från karaktärernas liv och hur det kommer sig att de befinner sig där de är idag, vilket gör att man får en ännu större förståelse till det som händer i böckerna. En intressant och snabbläst bok som helt klart var värt läsningen.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...