fredag 13 oktober 2017

Bokmässebesök och Science fiction bokhandeln

Bokmässan är som ni vet årets bästa tillfälle för alla boknördar att samlas på ett och samma
ställe och jag träffade på några andra bokbloggare, vilket var jättekul när man har skrivit så mycket till varandra så länge. Men den som jag såg fram emot lite extra att träffa var alltså Jamie som bloggar på Bokugglor. Detta då vi har skrivit till varandra i flera månader om allt möjligt såväl bokrelaterat som mer allmänna saker i vardagen. Kommer inte ens ihåg hur chattandet började, men trevligt värre har det i alla fall varit. Så vi bestämde oss för att mötas upp på fredagen efter att jag den stackars saten var klar i skolan. Det hela började med en fika på Condeco som ligger precis vid min skola. Med på denna lilla tur var även Markus, Jamies man som var hur trevlig som helst och istället för boknörd så var han en Doktor Who-nörd så det slutade alltså med tre nördar på ett café och det var supertrevligt och kändes som om att vi hade känt varandra hur längre som helst (även utanför dataskärmen vill säga). Markus nämnde vid ett tillfälle Sci-fi bokhandeln i Stockholm, och eftersom att vi vid denna konversation råkade befinna oss ca. 50 meter från Göteborgs sci-fi bokhandel, så föreslog jag naturligtvis att vi skulle gå dit för att ta reda på vilken de tyckte var bäst. Väl där stack Markus till Doktor Who-hyllan och jag och Jamie stod och suktade efter böcker vi ville läsa, vi gav varandra boktips (vilket slutade i att Jamie köpte tre böcker som jag tjatade om), vi diskuterade böckers olika bokomslag för att komma fram till vilka som var snyggast och så vidare. Vi hade med andra ord jätteroligt! Är första gången som jag har varit på sci-fi bokhandeln med någon som har varit exakt lika exalterad som jag över alla böcker. Kan ju passa på att tillägga att både jag och Jamie är stora Alice i Underlandet-nördar så det blev extra roligt när vi upptäckte The Mad hatter inne på Sci-fi bokhandelns nybyggda café.

Sedan på lördagen så var vi på Bokmässan tillsammans och utöver det faktum att vi fangirlade över Fredrik Backman och hans skrivande så satt vi dessutom på ett café tillsammans med Markus naturligtvis där vi satt och skrattade åt allt möjligt. Just den här bilden skrattade vi på för att Markus tog ca. 500 bilder på raken och att jag och Jamie av någon anledning tyckte att det var jätteroligt och vi satt och skrattade på alla de bilderna. Men som sagt, roligt skall man ju ha.
Denna bild är lånad med tillåtelse från Jamie.

 






Kort och gott kan man ju säga att vi spenderade en väldans massa timmar tillsammans de dagarna de faktiskt var här och att vi hade superroligt ihop! Det kändes verkligen som om att vi hade känt varandra i flera år! Vilket naturligtvis är så länge som jag hoppas att denna vänskap skall vara!

2 kommentarer:

  1. Men så fina ord! <3 Det var verkligen roligt att träffas och jag hoppas det inte dröjer alltför länge tills nästa gång! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska du säga efter dina fina ord på insta och på bloggen för den delen! <3 nejdå, det får vi minsann ta tag i! Taggar redan inför nästa Bokmässa! Får börja spara pengar i tid om vi skall gå helt bananas på sci-fi bokhandeln OCKSÅ xD

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...