tisdag 24 oktober 2017

Reccension av Vit Syren

Författare: Cecilia Sahlström
Antal sidor: 324
Förlag: Bokfabriken, ett stort tack till dem för detta recensionsexemplar!
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Försommaridyllen spricker när en ung tjej hittas brutalt misshandlad i Lunds stadspark. Gärningspersonens tillvägagångssätt verkar ha symbolisk betydelse och i offrets hand vilar en kvist av en sällsynt vit syren.

Kommissarie Sara Vallén vid våldsroteln i Lund blir tilldelad fallet, men hennes utsikter att vara en del av lösningen försvinner snabbt när hennes son blir huvudmisstänkt. Trots att hon är berövad sina befogenheter känner hon sig tvungen att lösa fallet. Hon måste rädda Johannes. Hennes son skulle aldrig göra någonting sådant. Aldrig.
  


Mina åsikter
Redan från första sidan är jag fast i denna bok och jag gillar det sätt, samt det tempo som Sahlström skriver i. Med utförliga miljö-och personbeskrivningar blir det riktigt lätt för mig som läsare att kunna se allting framför mig. Det händer en väldans massa saker hela boken igenom, vilket gör det svårt att lägga ifrån sig den när jag väl börjat läsa den. Lägg därefter till det faktum att Sahlström dessutom vågar blanda in och starta diskussioner om flertalet ämnen som än i dag i det svenska samhället ses som aningen tabu-belagda. Vilket i sin tur naturligtvis gör läsningen riktigt spännande. Även om jag hyfsat tidigt listade ut vem det var som var gärningsmannen, så gjorde inte det så mycket då boken var oerhört välskriven med många intressanta och mångsidiga karaktärer.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...