fredag 20 oktober 2017

Fall into fantasy read-a-thon TBR

Jag bestämde i väldigt sista minuten att medverka i Lizas read-a-thon, hon bloggar här: I regnet Den här läs-a-loten håller på från och med idag dvs. Den 20:e oktober, kl 08 och håller på i en vecka, det vill säga till den 27:e oktober till 23.59. 













Det finns inte så mycket regler i den är läs-a-loten, vilket jag kan tycka är väldigt skönt, då jag för nuvarande befinner mig mitt i två böcker som jag ogärna lägger ifrån mig, då jag gillar dem väldigt mycket så här långt. Det innebär alltså att jag skall fortsätta läsa Harry Potter och fången från Azkaban (illustrerade versionen) av J.K Rowling som jag för nuvarande är halvvägs igenom. Och samma sak gäller även The Dreadful tale of Prosper Redding, skriven av Alexandra Bracken, vilket är en bok som jag för nuvarande kompisläser tillsammans med Jamie som bloggar på Bokugglor. I vilken jag visserligen inte kommit så långt i än så länge, men jag gillar den såhär långt så jag kände att den boken fick följa med över till denna läs-a-lot. Sedan tänker jag att jag även skall försöka hinna läsa lite recensionsexemplar då den högen helt klart har vuxit på sista tiden. Så jag hoppas på att hinna med att läsa Magin Vaknar av Gabriella P. Kjeilen, Nyckeln till Hinsides, samt Hinsides brinner, båda skrivna av Karin och Albin Alvtegen. Hoppas även på att hinna med att läsa en bra bit i Hemmet av Mats Strandberg. Så allt som allt satsar jag på att läsa 5 böcker under läs- a- lotens gång, men tre av dem är väldigt korta, samt att två av de lite längre böckerna redan är påbörjade. Kommer eventuellt även att börja på en omläsning av Illuminae av Jay Kristoff och Amie Kaufman, men med tanke på vilket format den är skriven i, så kommer även den gå snabbt att läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...