lördag 21 oktober 2017

Recension av On the fence

Författare: Kasie West
antal sidor: 296
Finns hos: Adlibris / Bokus

 
En översättning av goodreads beskrivning

För sextonåriga Charlotte Reynolds, aka Charlie, uppväxt med en endast sin pappa och tre äldre bröder har sina förmåner. Hon kan gå ut och springa, slå och överträffa varje kille som hon känner, inklusive hennes långa granne och hedersbror, Braden. Men när det gäller att vara en tjej vet Charlie inte någonting. Så när hon börjar jobba på chichi-boutique för att betala av en bot, finner hon sig i en märklig ny värld av smink, lacy kjolar och BeDazzlers. Medan de ännu är främlingar, spenderar hon tid med en pojke som aldrig har sett henne spela ett pickup-spel. För att klara av stressen med att fakea sig igenom den här nya verkligheten söker Charlie fristaden i sin egna trädgård och pratar ut sina problem med Braden genom stängslet som skiljer dem åt. Men deras staketsnack kan inte lösa Charlies största problem: hon faller för Braden. Hårt. Hon vet vad det innebär att gå efter vinsten, men om hon avslöjar sin hemlighet och det betyder att hon förlorar honom för gott, så är insatsen allt för hög. 

Mina åsikter
Kasie West är en av mina favoritförfattare när det kommer till contemporary-böcker och denna bok är ett väldigt tydligt exempel på varför det är så. Charlotte, eller Charlie som hon helst vill bli kallad är inte direkt tjejig av sig, hon brukar inte ha på sig smink, klänning eller liknande och hon älskar att spela diverse olika sporter tillsammans med sina bröder. Vi får här följa med henne på en resa där hon utvecklas väldigt mycket. Hon får ett jobb, hon får tjejkompisar och hon försöker därtill även finna kärleken vilket inte alltid får precis som hon tänkt sig. För det första så älskar jag karaktären Charlie, känner igen mig lite granna i henne och jag gillar det faktum att alla huvudkaraktärerna i Wests böcker är så himla olika varandra. Charlies bröder (som hon har en väldans massa av) är minst sagt underhållande och de får mig att skratta rätt ut flertalet gånger under bokens gång. Det här var en mycket snabbläst och beroendeframkallande bok, som jag absolut inte ville lägga ifrån mig när jag väl börjat läsa den. Den är också ett tydligt exempel på varför jag fortsätter att läsa Wests böcker! Boken är väldigt välskriven, den har ruskigt bra person-och miljöbeskrivningar och den bjuder på stora karaktärsutvecklingar och mycket skratt. Den perfekta contemporary-boken med andra ord.

Mitt betyg
Boken får 5 av 5 stjärnor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...