onsdag 18 oktober 2017

Recension av Stars above

Författare: Marissa Meyer
Antal sidor: 369
Serie: The Lunar Chronicles, bok 4,5 av 4,5
Finns hos: Bokus / Adlibris 

En översättning av Adlibris beskrivning
Lunar Chronicles-universumet rymmer historier - och hemligheter - som är underbara, onda och romantiska. Hur kom Cinder först till New Beijing? Hur omvandlade den grubblande soldaten Wolf från ung man till mördare? När insåg prinsessan Winter och palatsvakten Jacin sina öden? 

Mina åsikter
Jag tycker att det här var ett alldeles utmärkt tillägg till serien och man fick återigen träffa på karaktärerna som man kommit att älska och därtill lära känna dem ännu bättre! Det var riktigt intressant att få reda på allas bakgrundshistorier som man tidigare bara fått små hintar om. Jag gillade verkligen varenda en av dessa korta historier (därav bokens betyg). Och precis som i Meyers tidigare böcker så är såväl karaktär- och miljöbeskrivningarna otroligt fina och utförliga! Boken består av en hel del hemskheter, olycka och annat, men samtidigt är det allt det där som har gjort Cinder och hennes vänner till det dem är idag. Har du alltid undrat över vad Kai tyckte och tänkte vid hans första möte med Cinder? Här har du chansen att ta reda på det!

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...