torsdag 5 oktober 2017

Recension av Efter Emma

Författare: Anna E. Wahlgren
Antal sidor: 271
Förlag: Bokfabriken, ett stort tack till dem för detta recensionsexemplar! 
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Vem vet dina mörkaste hemligheter?

Emma är vännen som Sara aldrig kunnat släppa. Där vid sandlådan på gården hade en säregen vänskap sin början. Där och då bestämde de sig för varandra.

Efter att Sara förlorade sin mamma behövde hon fly Gävle. Komma bort. Men trots flytten till Göteborg har hon och Emma lyckats hålla kontakten. Meddelandena, breven och paketen från Emma har kommit regelbundet. Och så plötsligt ingenting. Ingenting alls. Tystnaden kan betyda precis vad som helst och Sara fruktar det värsta.

Sara måste börja sökandet där allting en gång började och återvänder motvilligt till Gävle och föräldrahemmet. Emma har alltid gillat Saras pappa. Han kanske vet var Emma är. 


Mina åsikter
Den här boken var verkligen spännande från början till slut och det var dessutom omöjligt att lista ut vad som komma skulle. När jag väl trodde att jag visste hur det hela skulle sluta, så visade det sig väldigt snabbt att jag var helt fel ute. Wahlgren ha därtill lyckats beskriva såväl karaktärer som miljö på ett riktigt bra sätt, vilket gör det lätt för läsaren att skapa sig sina egna bilder av hur allting ser ut. Ingen karaktär var den andra lik och det var dessutom riktigt intressant att få följa Sara och Emma redan när de var barn, då det gav läsaren en större förståelse för de båda karaktärerna samt deras relation.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...