söndag 15 oktober 2017

Recension av Vi mot er

Författare: Fredrik Backman
Antal sidor: 519
Serie: Björnstad, bok 2 av 3 (Bok tre kommer ut 2018)
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
Den efterlängtade uppföljaren till Björnstad! "Har du sett en stad falla? Vår gjorde det. En ung man gjorde något fruktansvärt och vi gick vilse. Det här är historien om det som hände efteråt, från midsommar till julafton. Den kommer handla om en ishall och om alla de hjärtan som slår runt den, om människor och hockey och hur de turas om att bära varandra. Om att falla och resa sig. Om oss, vi som drömmer och slåss. Några kommer bli förälskade och några förkrossade, vi kommer ha våra bästa dagar och våra allra värsta. Den här stan kommer jubla, men den kommer också börja brinna. Det kommer komma en fruktansvärd smäll. En bil kommer köra för fort genom natten. Vi kommer säga att det var en trafikolycka, men det kommer vara en lögn. Olyckor sker av en slump, och den här kommer vi veta att vi hade kunnat förhindra. Den här kommer vara någons fel. Människor vi älskar kommer dö, vi kommer begrava våra barn under våra vackraste träd. Det här är sagor från Björnstad. Alla de ljusaste och alla de mörkaste. Alla vi har."

Mina åsikter
Backman är verkligen en mästare på att skriva och på att förmedla känslor! Med sitt vackra sätt att formulera sig så är jag fast i boken redan efter första sidan och vill inte lägga ifrån mig den! Det här var en alldeles utmärkt fortsättning på serien och jag kan knappt bärga i mig i väntan på bok tre. Den här boken är fylld till bredden med fina och utförliga miljö-och personbeskrivningar. Man kan inte annat än älska alla karaktärer i den här boken, samtidigt som man älskar att hata vissa av dem. Det är helt otroligt hur mycket karaktärerna har vuxit sedan den första boken. Det händer inte alltid jättestora saker i den här boken, men även den minsta av händelse i denna bok var riktigt intressant och fick mig att vilja fortsätta läsa. Även om den här boken inte direkt går att betrakta som kort så fullständigt bara flög jag igenom den.

Mitt betyg
Boken är naturligtvis värd 5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...