torsdag 9 november 2017

Recension av Allt jag inte sa

Författare: Yrsa Walldén
Antal sidor: 214
Förlag: Vox by Opal, ett stort tack till dem för detta recensionsexemplar!
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Tänk att flytta till en helt ny stad utan att känna en enda människa. Tänk att börja på högskola och plugga manusskrivande för tv och film. Och tänk att möta Dena, ditt livs kärlek, som verkar känna precis som du men som har en pojkvän. Tänk att hantera allt detta, ett nytt hem, nya vänner, ett nytt du, när allt du kan tänka på är en överväldigande kärlek som tar över hela din kropp.

Mina åsikter
Det tog mig lite tid att komma in i boken på grund av det sätt som den är skriven på, det vill säga att den är skriven med ganska korta meningar hela boken igenom. Men när jag väl vant mig vid detta, så märkte jag hur oerhört vackert språk boken har. Vilket var en av anledningarna till varför jag inte ville lägga ifrån mig boken när jag väl kommit in i den. Boken bestod av bra och tydliga person-och miljöbeskrivningar som gjorde det lätt för mig som läsare att se allting framför mig. Karaktärerna var riktigt lätta att fastna för och jag gillade att de var så olika, men även det faktum att huvudkaraktären var väldigt osäker och något obekväm i sociala sammanhang, medan karaktären Dena var rena mostatsen. Lägg sedan till det faktum att huvudkaraktären är tjej och att hon faller för en annan tjej, vilket var roligt att se då jag alltid uppskattar en bra bok med hbtq-karaktärer. 

Mitt betyg
Boken får 3,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...