måndag 25 juli 2022

Recension av The Ballad of Songbirds and Snakes

Författare: Suzanne Collins
Antal sidor: 541
Serie: The Hunger Games, Bok 0
Finns hos: Adlibris / Bokus
 
Goodreads beskrivning
It is the morning of the reaping that will kick off the tenth annual Hunger Games. In the Capital, eighteen-year-old Coriolanus Snow is preparing for his one shot at glory as a mentor in the Games. The once-mighty house of Snow has fallen on hard times, its fate hanging on the slender chance that Coriolanus will be able to outcharm, outwit, and outmaneuver his fellow students to mentor the winning tribute.

The odds are against him. He's been given the humiliating assignment of mentoring the female tribute from District 12, the lowest of the low. Their fates are now completely intertwined -- every choice Coriolanus makes could lead to favor or failure, triumph or ruin. Inside the arena, it will be a fight to the death. Outside the arena, Coriolanus starts to feel for his doomed tribute... and must weigh his need to follow the rules against his desire to survive no matter what it takes.
 
Mina åsikter
Det här var en av mina mest efterlängtade boksläpp under 2020 och det var så roligt att vara tillbaka i den här världen igen. I början blev man nästan lite rädd för att man började gilla Snow, men man märkte snabbt hans sanna jag. Det var intressant att få läsa om det 10:e hungerspelen, en väldigt händelsefull "match". Karaktären Lucy Gray är Katniss totala motsats, vilket var intressant. Det var också spännande att få lära sig mer om hur hungerspelen kom till från första början. Samt att man får veta hur de har utvecklats under årens gång. I det stora hela så hade jag väldigt kul när jag läste den här boken, men efter ett tag så började boken kännas väldigt lång, den hade med andra ord mått bra av att kortas ned något.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...