måndag 11 juli 2022

Recension av Frostheart

Författare: Jamie Littler
Antal sidor: 442
Serie: Frostheart, bok 1
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreas beskrivning
Way out in the furthest part of the known world, a tiny stronghold exists all on its own, cut off from the rest of human-kin by monsters that lurk beneath the Snow Sea.

There, a little boy called Ash waits for the return of his parents, singing a forbidden lullaby to remind him of them... and doing his best to avoid his very, VERY grumpy yeti guardian, Tobu.

But life is about to get a whole lot more crazy-adventurous for Ash.

When a brave rescue attempt reveals he has amazing magical powers, he's whisked aboard the Frostheart, a sleigh packed full of daring explorers who could use his help. But can they help him find his family . . . ?

 
Mina åsikter 
Anledningen till att jag plockade upp den här boken var för att handlingen verkade lovande och då den hade väldigt fina illustrationer. Bokens magisystem var både intressant och annorlunda och förde handlingen framåt. Jag gillade bokens karaktärer, men stundtals fann jag handlingen lite för förutsägbar. Jag upplevde också att boken till stora delar kändes utdragen och att det inte hände så mycket. Med det sagt så var det såklart några scener som var både spännande och intressanta. Jag hade också väldigt många frågor efter dess att boken var slut. Tillräckligt intresserad av att fortsätta med serien för att få svar på dessa frågor? Oklart.
 
Mitt betyg 
Boken får 3 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...