onsdag 27 juli 2022

Recension av Mary Poppins

Författare: P.L Travers
Illustrerad: Júlia Sardá
Antal sidor: 248
Serie: Mary Poppins, bok 1
Finns hos: Adlibris / Bokus
 
Goodreads beskrivning
Experience the fantastical adventures of the magical nanny who inspired the classic film, stage show, and young imaginations the world over in a whole new way. This illustrated gift edition features silver foil on the cover and beautiful artwork by Júlia Sardà that re-imagines Mary's London in rich, full color. Ideal for the lifelong Mary Poppins fan or serious collector, this edition also makes for a lovely family read-aloud.
 
Mina åsikter
Illustrationerna var jättefina! Det här var första gången som jag läst den här boken. Har tyvärr aldrig sett filmen heller. Det kanske jag måste göra något åt nu. Jag gillade den magi som Mary Poppins hade. Boken innehöll flertalet spännande händelser/utflykter. Jag gillade dock inte riktigt Mary Poppins, då hon alltid var så arg och sur och ändå så gillade alla de andra karaktärerna henne. Jag upplevde henne flertalet som lite självupptagen och hon skulle alltid ställa sig och kolla på sig själv i alla speglar som hon gick förbi.

Mitt betyg
Boken får 3 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...