tisdag 12 juli 2022

Recension av The Chosen

Författare:Taran Matharu
Antal sidor: 368
Serie: Contender, bok 1

Throughout history, people have vanished with no explanation. A group of teenagers are about to discover why.

Cade is settling into a new boarding school, contemplating his future, when he finds himself transported to another realm. He soon discovers their new world is populated with lost remnants from the past: prehistoric creatures, ancient relics, and stranger still — people. Overwhelmed by his new surroundings, Cade has little time to adjust, for soon he and his fellow classmates are forced to become contenders in a brutal game, controlled by mysterious overlords.

But who are these beings and why did they choose these teens? Cade must prepare for battle . . . because hiding is not an option.

Bokens handling var spännande och annorlunda mot andra böcker i fantasy-genren som jag har läst tidigare. Jag gillade alla karaktärerna och deras gruppdynamik. Huvudkaraktären Cade kändes dock som att han var väldigt lägligt insatt i allt som rörde t.ex. romartiden. Kändes som lite för lätta lösningar på alla problemen med andra ord. Jag kände att man som läsare fick en väldans massa frågor under bokens gång men man fick inte så mycket svar. Vilket kan vara ett bra sätt att få en läsare att vilja fortsätta med serien, men var det i för hög grad är frågan? Boken hade en väldigt stor uppbyggnad inför slutet, men det kändes som att alla problemen löstes ganska snabbt och att det var någorlunda enkelt att göra det.