söndag 31 juli 2022

Recension av The Burning maze

Författare: Rick Riordan
Antal sidor: 448
Serie: The Trials of Apollo, bok 3
Finns hos: Adlibris / Bokus
 
Goodreads beskrivning
The formerly glorious god Apollo, cast down to earth in punishment by Zeus, is now an awkward mortal teenager named Lester Papadopoulos. In order to regain his place on Mount Olympus, Lester must restore five Oracles that have gone dark. But he has to achieve this impossible task without having any godly powers and while being duty-bound to a confounding young daughter of Demeter named Meg. Thanks a lot, Dad.

With the help of some demigod friends, Lester managed to survive his first two trials, one at Camp Half-Blood, and one in Indianapolis, where Meg received the Dark Prophecy. The words she uttered while seated on the Throne of Memory revealed that an evil triumvirate of Roman emperors plans to attack Camp Jupiter. While Leo flies ahead on Festus to warn the Roman camp, Lester and Meg must go through the Labyrinth to find the third emperor—and an Oracle who speaks in word puzzles—somewhere in the American Southwest. There is one glimmer of hope in the gloom-filled prophecy: The cloven guide alone the way does know. They will have a satyr companion, and Meg knows just who to call upon. . . .
 
 
Mina åsikter
Den här boken liksom allting annat som Riordan skriver, en beroendeframkallande läsning. När man väl börjat läsa den här boken så var den nästintill omöjlig att lägga ifrån sig. Jag fullkomligt plöjde igenom den här boken. Jag älskar alla karaktärer som dyker upp i den här serien, då dom är väldigt välskrivna, intressanta och har bra karaktärsutvecklingar. Framför allt så har Apollo (Lester) väldigt stor karaktärsutveckling in den här boken. Den här boken hade dessutom väldigt mycket action, vilket jag såklart uppskattar! En stundtals känslosam läsning. 
 
Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...