måndag 15 augusti 2022

Recension av The House in the Cerulean sea

Författare: TJ Klune
Antal sidor: 396
Finns hos: Adlibris / Bokus
 
Goodreads beskrivning
Linus Baker is a by-the-book case worker in the Department in Charge of Magical Youth. He's tasked with determining whether six dangerous magical children are likely to bring about the end of the world.

Arthur Parnassus is the master of the orphanage. He would do anything to keep the children safe, even if it means the world will burn. And his secrets will come to light.

The House in the Cerulean Sea is an enchanting love story, masterfully told, about the profound experience of discovering an unlikely family in an unexpected place—and realizing that family is yours.
 

Mina åsikter
Innan jag började läsa den här boken så fick jag höra att den kunde beskrivas som en middlegrade-bok ämnad för vuxna... och det kan du ge dig den på att det stämmer! Jag älskar Klunes sätt att skriva, hans fina flyt i texten, hans sätt att bygga upp en värld, ett magisystem. Det var mycket politik i den här boken, vilket jag i det här fallet tyckte mycket om. Karaktärerna är utomordentligt skrivna och man kan inte annat än älska dem. Det är Lbtq+ representationer i den här boken, vilket alltid är roligt! Jag fullkomligt flög igenom den här boken då jag så gärna ville veta vad som komma skulle. Boken var därmed riktigt spännande och händelsefull! Karaktärsutvecklingarna var riktigt bra gjorda! Något jag senare lärt mig är något som Klune verkligen bemästrar i sina böcker. Jag kommer definitivt försöka lägga mina händer på allt Klune skriver i fortsättningen.

Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...