fredag 12 augusti 2022

Recension av All boys aren't blue

Författare: George M. Johnson
Antal sidor: 304
Finns hos: Adlibris / Bokus
 
Goodreads beskrivning
In a series of personal essays, prominent journalist and LGBTQIA+ activist George M. Johnson explores his childhood, adolescence, and college years in New Jersey and Virginia. From the memories of getting his teeth kicked out by bullies at age five, to flea marketing with his loving grandmother, to his first sexual relationships, this young-adult memoir weaves together the trials and triumphs faced by Black queer boys.

Both a primer for teens eager to be allies as well as a reassuring testimony for young queer men of color, All Boys Aren't Blue covers topics such as gender identity, toxic masculinity, brotherhood, family, structural marginalization, consent, and Black joy. Johnson's emotionally frank style of writing will appeal directly to young adults.
 
Mina åsikter
Jag lyssnade på den här boken som ljudbok, det är Johnson själv som är uppläsaren. Och jag måste säga att han gör ett riktigt bra jobb med det! Boken var väldigt lärorik och intressant och det märktes att Johnson har varit med om väldigt mycket under sin ungdom och att han växte och lära sig mycket från det.


Mitt betyg
Det är väldigt svårt att betygsätta någons memoar, men om jag var tvungen att ge den ett betyg så blir det 4,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...